بخش های تقویم محتوا
- عنوان محتوا: نشان میدهد که محتوای شما دقیقا در رابطه با چه موضوعی تولید شده است و در کدام بخش سایت شما قرار خواهد گرفت
- تاریخ انتشار محتوا: باید تمام مراحلی که برای تولید و اتمام کار تولید یک محتوا انجام میگید از جمله نوشتن ، ویرایش ،سئو،تصاویر و دیگر عناصر را در نظر بگیرید و ضرب الاجلی برای آماده شدن آن مشخص بکنید.
- مخاطب محتوا: شناخت مخاطب قبل از ایجاد تقویم عموما در تدوین استراتژی محتوا مشخص میشود اما باز بهتر است که در تقویم محتوایی هم به صورت خاص تر مشخص شود که محتوای شما دقیقا برای چه کسی و چه کسانی ساخته شده است و این مخاطب چگونه اطلاعات مورد نظر خود را به دست می آورد.
- CTA محتوا: بعد از این که محتوای شما به صورت کامل آماده میشود و به دست کاربر رسیده است حال شما میخواهید کاربر جذب شده را به صفحه هدف خود هدایت کنید عناصر CTA در اینجا به شما کمک میکنند.
- هدف محتوا تولید شده: پشت هر محتوای تولید شده باید هدفی باشد، در تقویم محتوا اینکه چگونه باید به این هدف برسید باید گنجانده شود
- نوع محتوا: ویدیو، متن ، پادکست ،اینفوگرافی ، محصول و غیره
- نویسنده محتوا: با توجه به تجربه و تخصص افراد باید نویسنده های مناسب را انتخاب کنید و در فیلد های تقویم محتوایی ذکر کنید.
- ارتقا و اشتراک گذاری محتوا: بعد از انتشار ، حال نباید محتوای خود را رها کنید و وقت آن است که نوشته ، پادکست و … خودرا ارتقا بدهید تا احتمال دیده شدن آن را افزایش بدهید.
- آمار محتوا: با استفاده از پتانسیل های تحلیل آماری که میتوانید به واسطه تقویم محتوا و ایزار های تقویم محتوا به دست می آورید به ضورت روزانه ، هفتگی ، ماهانه و سالانه آمار های خود را تحلیل کنید و اگر به هدف خود نرسیده اید میتوانید اینگونه سریع تر مشکل را پیدا کنید.
ادامه این مطلب: تقویم محتوا